Champ magnétique total, levé aéromagnétique de Little Nahanni, faisant partie du NTS 105-P, Yukon

Total magnetic field, Little Nahanni Aeromagnetic Survey, Part of NTS 105-P, Yukon This map of the total magnetic field was derived from data acquired during an aeromagnetic survey carried out by EON Geosciences Inc. during the period between April 12, 2010 to June 2, 2010. The data were recorded using a split-beam cesium vapour magnetometer (sensitivity = 0.005 nT) mounted in the tail boom of a Piper Navajo aircraft. The nominal traverse and control line spacings were, respectively, 800 m and 2 400 m, and the aircraft flew at a nominal terrain clearance of 250 m. Traverse lines were oriented N45?E with orthogonal control lines. The flight path was recovered following post-flight differential corrections to the raw Global Positioning System data and inspection of ground images recorded by a vertically-mounted video camera. The survey was flown on a pre-determined flight surface to minimize differences in magnetic values at the intersections of control and traverse lines. These differences were computer-analysed to obtain a mutually levelled set of flight-line magnetic data. The levelled values were then interpolated to a 200 m grid. The International Geomagnetic Reference Field (IGRF) was not removed from the magnetic field. 2024-03-18 Gouvernement du Yukon geology@gov.yk.ca FormatNature et environnementSciences et technologie Original metadata (https://open.yukon.ca)HTML https://open.yukon.ca/data/datasets/total-magnetic-field-little-nahanni-aeromagnetic-survey-part-nts-105-p-yukon Grid Dataother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43180 Mapother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43180 Technical Reportother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43180 Profile Dataother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/43180

Cette carte du champ magnétique total a été dérivée des données acquises lors d'un levé aéromagnétique réalisé par EON Geosciences Inc. au cours de la période allant du 12 avril 2010 au 2 juin 2010. Les données ont été enregistrées à l'aide d'un magnétomètre à vapeur de césium à faisceau divisé (sensibilité = 0,005 nT) monté dans la poutre arrière d'un avion Piper Navajo. La traversée nominale et l'espacement des lignes de contrôle étaient respectivement de 800 m et 2 400 m, et l'avion a volé à une garde au sol nominale de 250 m. Les lignes transversales étaient orientées N45 ? E avec lignes de contrôle orthogonales. La trajectoire de vol a été rétablie à la suite de corrections différentielles apportées après le vol aux données brutes du système de positionnement global et de l'inspection des images du sol enregistrées par une caméra vidéo montée verticalement. Le levé a été effectué sur une surface de vol prédéterminée afin de minimiser les différences de valeurs magnétiques aux intersections des lignes de contrôle et des lignes transversales. Ces différences ont été analysées par ordinateur afin d'obtenir un ensemble de données magnétiques sur les lignes de vol nivelées les unes par rapport aux autres. Les valeurs nivelées ont ensuite été interpolées sur une grille de 200 m. Le champ géomagnétique de référence international (IGRF) n'a pas été retiré du champ magnétique.

Données et ressources

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