Première dérivée verticale du champ magnétique, levé aéromagnétique de la région de la rivière Nisling, NTS 115 H/14 et une partie de 115 H/15, Yukon

First vertical derivative of the magnetic field, Aeromagnetic Survey of the Nisling River Area, NTS 115 H/14 and part of 115 H/15, Yukon This high sensitivity aeromagnetic survey was carried out by Goldak Airborne Surveys (Goldak) on behalf of the Geological Survey of Canada (GSC) between January 25th and March 26th, 2011. Aircraft equipment operated included three cesium vapour magnetometers, a GPS real-time and post-corrected differential positioning system, a flight path recovery camera, VHS titling and recording system, as well as radar and barometric altimeters. All data were recorded digitally in GEDAS binary file format. Reference ground equipment included two GEM Systems GSM-19W Overhauser magnetometers and a Novatel 12 channel GPS base station which was set up at the base of operations for differential post-flight corrections. Eighty two flights (including test and calibration sorties) were required to complete the survey block. A total of 37,999 line kilometres of high resolution magnetic data were collected, processed and plotted. The traverse lines were flown at a spacing of 400 metres with control lines flown at a separation of 2400 metres. Nominal terrain clearance was specified at 100 metres above ground. 2022-03-30 Gouvernement du Yukon geology@gov.yk.ca FormatNature et environnementSciences et technologie Original metadata (https://open.yukon.ca)HTML https://open.yukon.ca/data/datasets/first-vertical-derivative-magnetic-field-aeromagnetic-survey-nisling-river-area-nts-9 Carteother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/50341 Reportother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/50341 Grid Dataother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/50341 Line Dataother https://data.geology.gov.yk.ca/reference/50341

Ce levé aéromagnétique à haute sensibilité a été réalisé par Goldak Airborne Surveys (Goldak) pour le compte de la Commission géologique du Canada (CGC) entre le 25 janvier et le 26 mars 2011. L'équipement de bord utilisé comprenait trois magnétomètres à vapeur de césium, un système GPS de positionnement différentiel en temps réel et post-corrigé, une caméra de récupération de la trajectoire de vol, un système de titrage et d'enregistrement VHS, ainsi que des altimètres radar et barométrique. Toutes les données ont été enregistrées numériquement au format de fichier binaire GEDAS. L'équipement au sol de référence comprenait deux magnétomètres Overhauser GSM-19W de GEM Systems et une station de base GPS Novatel à 12 canaux qui a été installée à la base des opérations pour les corrections différentielles post-vol. Quatre-vingt-deux vols (y compris les sorties d'essai et d'étalonnage) ont été nécessaires pour terminer le bloc d'enquête. Au total, 37 999 kilomètres linéaires de données magnétiques haute résolution ont été collectés, traités et tracés. Les lignes transversales ont été parcourues à un espacement de 400 mètres avec des lignes de contrôle à une distance de 2 400 mètres. La marge de franchissement nominale du relief était spécifiée à 100 mètres au-dessus du sol. Cet élément de métadonnées provenant d’une tierce partie a été traduit à l'aide d'un outil de traduction automatisée (Amazon Translate).

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